Hvor mange spørsmål er det i hver prøve?
Hver prøve består av 45 spørsmål. Det er 3-5 svaralternativer, og på hvert spørsmål er det ett riktig svaralternativ. Du kan altså maksimalt ha 45 feil, men karakteren bestått gis kun hvis du har 7 feil eller færre.
Kan jeg få samme prøve flere ganger?
Prøvene genereres live, så det er minimal sjanse for at du får samme prøven to ganger. Vi har mer enn 500 spørsmål i vår database.
Jeg får beskjed om at koden er ugyldig. Hva skal jeg gjøre?
Det kan være forskjellige årsaker til feilmeldingen.
Vanligste årsak er at maskinen din ikke har aktivert Cookies (nettkapsler).
Cookies er nummer som brukes som sesjonsidentifikator. Serveren gir en cookie til nettleseren som kan lagre den i en fil på den lokale maskinen slik at den er tilgjengelig ved neste besøk til teoripover.no. Serveren kan assosiere en tilstand med en cookie, f.eks. hvilke sider brukeren var inne på ved en spesiell sesjon. En bruker kan dermed starte der han/hun slapp neste gang nettsiden besøkes, da websiden kaller opp og leser inn cookien. Av sikkerhetsårsaker må derfor cookies være aktiv i nettleseren når man logger på. Er ikke cookies aktivert, vil det komme en feilmelding ved innlogging.
For ny tilgang:
Klikk for kontaktskjema om du trenger hjelp eller ny tilgang. (Send med pay koden. Må være gyldig!)
Hvordan aktiveres cookies (informasjonskapsler) i nettleseren?
Informasjonskapsler (cookies) aktiverer du på denne måten:
Microsoft Internet Explorer, gjør du følgende:
1. Gå til Verktøy-menyen og velg Alternativer for Internett.
2. Hvis du vil oppdatere innstillingen for informasjonskapsler, klikker du fanen Personvern.
3. Klikk Standard eller skyv glidebryteren til en innstilling som er lavere enn Blokker alle informasjonskapsler.
Mozilla Firefox, gjør du følgende:
1. Gå til Verktøy-menyen og velg Innstillinger.
2. Hvis du vil oppdatere innstillingen for informasjonskapsler, går du til delen Personvern.
3. Under Informasjonskapsler velger du avmerkingsboksen som er merket Tillat informasjonskapsler.
Netscape, gjør du følgende:
1. Gå til Edit-menyen og velg Preferences.
2. Hvis du vil oppdatere innstillingene for informasjonskapsler, går du til delen Privacy & Security og klikker Cookies.
3. Velg Enable all cookies.
Apple Safari, gjør du følgende:
1. Gå til Safari-menyen og velg Valg.
2. Hvis du vil oppdatere innstillingen for informasjonskapsler, klikker du Sikkerhet.
3. Velg Alltid for å godta og huske alle informasjonskapsler.
Opera, gjør du følgende:
1. Gå til Verktøy-menyen og velg Innstillinger.
2. Hvis du vil oppdatere innstillingene for informasjonskapsler, går du til delen Privacy og klikker Cookies.
3. Velg Alltid for å godta og huske alle informasjonskapsler.
Hvorfor får jeg ofte samme spørsmål på forskjellige prøver?
Vi benytter den innebygde "tilfeldighets"-versjonen til Microsoft og "ganger med tre" (for å gjøre prøvene enda mer tilfeldig).
Dette er den beste måten en kan spørre en datamaskin om noe og ikke få samme svar hver eneste gang.
Om prøvene som genereres blir for like, så er det dessverre kun basert på tilfeldigheter.
Kan jeg betale prøvene på en annen måte?
Ja, du kan betale prøvene ved å overføre kr. 25.- til vår konto. Du vil da ha tilgang i 24 timer.
For kontopplysninger, bruk kontaktskjema: Klikk for kontaktskjema.
Når jeg har betalt for prøven, må jeg bruke samme maskin hele tiden?
Ja, den gyldige tilgangen gjelder den maskinen - og den nettleseren (hvis du har flere) du betalte fra.
Må jeg har aktivert Cookies for å få tilgang til prøvene?
Ja, dette er fordi vi skal "kjenne deg igjen" og gi deg gyldig tilgang i 24 timer.
Kan jeg sende inn forslag til nye spørsmål?
Ja, det kan du gjerne gjøre. For å opprettholde god kvalitet på prøvene, ønsker vi alle innspill og forbedringer velkommen.
Klikk for kontaktskjema.
Samles det informasjon fra prøvene jeg tar?
Ja, vi logger prøvesvar for bruk i intern statistikk (spørsmål og svar). Ingen personlig informasjon loggføres.
Jeg får beskjed om at betalingskoden jeg taster inn er ugyldig?
Se over at du ikke har tatt feil av Stor i og liten L, samt 0 og stor o. Husk på at koden består av kun store bokstaver. Om du fremdeles har problemer med innlogging kan det være feil i brannmur, antivirus eller Cookies aktivering.
Klikk for kontaktskjema om du trenger hjelp eller ny tilgang. (Send med pay koden)
Jeg får ingen pay kode i retur?
Hvis du ikke får noe pay kode tilbake til din mobiltelefon, så er du heller ikke blitt belastet for beløpet.
Prøv med et annet abonnement om du har mulighet.